Visitatieperiode 2015-2018
Van Alckmaer heeft gedurende de afgelopen visitatieperiode een intensief reorganisatietraject doorlopen waarin Van Alckmaer ‘de boel op orde’ heeft gekregen. De reorganisatie is uitdrukkelijk een bottom-up proces geweest, waarbij medewerkers in werkgroepen nadachten over hoe de organisatie het beste ingericht kon worden om toekomstbestendig te zijn. De nieuwe organisatie wordt onder ander gekenmerkt door zelforganisatie, eigen verantwoordelijkheid en eigenaarschap. Een uitdrukkelijk streven bij de reorganisatie was om de winkel gewoon open te houden. De volkshuisvestelijke prestaties bevestigen laten zien dat dit is gelukt!
Van de belanghebbenden
Van Alckmaer heeft goed gepresteerd in de ogen van de belanghebbenden. Zowel bij de gemeente als de huurders is er veel waardering voor de wijze waarop Van Alckmaer communiceert en de belanghebbenden betrekt bij de beleidsvorming.
Uit de bestuurlijke reactie
We hebben de afgelopen jaren hard gewerkt om onze organisatie klaar te maken voor de toekomst en we zien dat dat zijn vruchten heeft afgeworpen. Deze mooie resultaten betekenen natuurlijk niet dat we stil gaan zitten. Zeker niet, we zien dit juist als een goede stimulans om door te gaan en ons te blijven ontwikkelen.
â–¶ visitatierapport en bestuurlijke reactie van Van Alckmaer
Alle visitatierapporten zijn openbaar. Ze worden door de corporatie op de eigen website geplaatst en zijn tevens te vinden op https://www.visitaties.nl/visitatierapporten. Om recht te doen aan het resultaat van een intensieve periode van gesprekken en onderzoek, en om belangstellenden uit te nodigen kennis te nemen van de bevindingen van de visitatiecommissie en de bestuurlijke reactie van de gevisiteerde corporatie, geven wij enkele highlights van nieuw gepubliceerde rapporten weer in een kort nieuwsbericht. Deze berichten zijn natuurlijk per definitie veel te kort, maar zijn vooral bedoeld als uitnodiging om het rapport te lezen en de informatie daarin te benutten voor de toekomst.