Bent u het ergens niet mee eens? Dan is het goed te weten dat SVWN mogelijkheden biedt voor bezwaar, klacht of geschilbeslechting.
Corporaties: geschil met visiterend bureau
In een visitatierapport geeft het uitvoerende bureau zijn bevindingen weer. In principe valt daar niet aan te tornen. Tenzij u het er pertinent mee oneens bent, of als u vindt dat een bureau de visitatie onjuist aanpakt en u zo onrecht aandoet. In dat geval kunt u uw geschil of klacht kenbaar maken bij SVWN, waarna wij uw melding – als neutrale derde – onderzoeken. Daar zijn overigens wel regels en kosten aan verbonden. Lees het na in de klachten- en geschillenregeling.
Bureaus: bezwaar tegen beslissing SVWN
Verleent SVWN uw bureau geen accreditatie en vindt u dat onterecht? Dan is het goed om te weten dat onder meer de Algemene wet bestuursrecht (Awb) van kracht is, die u mogelijkheden biedt bezwaar te maken. Daarna buigt een onafhankelijke bezwaarcommissie zich over de situatie. Dit verloopt via een strikte juridische procedure. Zo moet uw bezwaar door SVWN zijn ontvangen binnen 6 weken na dagtekening van het besluit waartegen u bezwaar aantekent. De volledige werkwijze en alle voorwaarden staan nauwkeurig beschreven in het reglement bezwaarprocedure.
College van voorzitters bezwaarcommissie
Als er een bezwaar wordt ingediend tegen een beslissing van de Stichting Visitatie Woningcorporaties Nederland over de accreditatie van een bureau dat bij woningcorporaties visitaties wil uitvoeren, stelt SVWN een bezwaarcommissie in. Een lid van het College van voorzitters bezwaarcommissie zal dan als voorzitter van de bezwaarcommissie fungeren. De leden van het College zijn strikt onafhankelijk.
Het College van voorzitters bezwaarcommissie bestaat uit:
- mr. dr. A.H. Lamers
- mr. N. Voogd
Iedereen: klacht over gedrag SVWN
Vindt u dat SVWN als geheel of één van onze medewerkers u – of een ander – onbehoorlijk heeft behandeld? Spreek ons er dan vooral op aan. Komen we er samen niet goed genoeg uit? Dan kunt u schriftelijk een officiële klacht indienen. Waarna uw klacht grondig wordt onderzocht, wat resulteert in een onderbouwde schriftelijke reactie. Het indienen van een klacht verloopt volgens een vastgesteld proces, net als de afhandeling. De volledige procedure leest u in het reglement klachtprocedure.
Contact
Vragen of suggesties? We komen graag in contact.
030 - 7210780
info@visitaties.nl
Of laat een bericht achter.